FAQ
Forsiden / FAQ
Grundejerforeningen Irmabyen og dens bestyrelsen
Beboere i Orangerihaven, Terrassehaven, Udsigtsparken, Parkkanten og Mokkahusene skal henvende sig til bebyggelsens egen ejerforening; beboere i Stempelhusene skal henvende sig til deres andelsforening og beboere i udlejningsejendommene skal henvende sig til deres ejendomsadministrator. Hvis ejerforeningerne, andelsforeningen eller ejendomsadministratoren ikke kan svare på henvendelsen, kan de vælge at sende den videre til grundejerforeningen på vegne af beboeren.
Beboere i Skiferhusene, Kobberhusene, Espehaven, Baristarækkerne, Plantagerækkerne, Bønnehusene, Kløverhaven samt Bryggerhusene kan henvende sig til grundejerforeningen på kontakt@gfirmabyen.dk
Bestyrelsen mødes en gang om måneden. På mødet drøftes nye beboerhenvendelser, og varetagelsen heraf fordeles mellem bestyrelsesmedlemmerne. Bestyrelsen bestræber sig på at behandle og besvare alle henvendelser senest en uge efter afholdelse af bestyrelsesmødet. Der kan således gå op til fem uger, fra du har sendt din henvendelse, til du kan forvente et svar.
Fra 2020 og frem kan du finde referaterne fra bestyrelsesmøderne her på siden under menupunktet ‘Bestyrelsesreferater’.
Ønsker du adgang til et ældre referat kan beboere i Skiferhusene, Kobberhusene, Espehaven, Baristarækkerne, Plantagerækkerne, Bønnehusene, Kløverhaven samt Bryggerhusene logge ind på Probo.dk. Under ”Dokumentarkiv” og ”Bestyrelsesmøder og Dokumentarkiv” finder du referaterne fra bestyrelsesmøderne.
Beboere i Orangerihaven, Terrassehaven, Udsigtsparken, Parkkanten, Mokkahusene og Stempelhusene skal henvende sig til områdets egen ejerforening/andelsforening, som har adgang til referaterne via Probo.
Grundejerforeningens vedtægter finder du her på siden under menupunktet ‘Information’ og ‘Vedtægter’.
Ifølge foreningens vedtægter skal den ordinære generalforsamling afholdes hvert år inden udgangen af maj måned. Indkaldelsen sendes ud til medlemmerne med mindst to ugers og højst fire ugers varsel. Forslag fra medlemmerne, som ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være indgivet til bestyrelsen senest d. 1. marts.
Referater og beretninger fra gennemførte generalforsamlinger finder du her på siden under menupunktet ‘Information’ og ‘Generalforsamlinger’.
Parkering og færdsel i Irmabyen
Information om antallet af parkeringspladser nu og på sigt tilgår snarest.
Rødovre Kommune har godkendt placeringen af eksisterende handicapparkeringspladser i Irmabyen. Såfremt du har behov for at få anvist en privat handicapparkeringsplads bedes du tage kontakt til Rødovre Kommune, som vil behandle din ansøgning.
Information om etablering af ladestationer i Irmabyen tilgår snarest.
Du finder retningslinjerne for parkering og parkeringskontrol i Irmabyen her på siden under menupunktet ‘Information’ og ‘Parkeringskontrol’.
Parkeringskontrollen i Irmabyen varetages af UnoPark. Du finder deres kontaktoplysninger på deres hjemmeside.
Grundejerforeningen har desværre ikke bemyndigelse til at gribe ind overfor billister, som ikke overholder fartgrænsen, kører mod ensretningen eller kører på stier og arealer forbeholdt gående. Du bedes derfor tage kontakt til Politiet og eventuelt Rødovre Kommune med dine observationer.
Der er indførst erhvervsparkering på Risterivej. For at kunne parkere mere end 3 timer skal du have en licens. Licensen kan ansøges om via app’en PARQO, og følge vejledningen her: Erhvervstilladelse.pdf
Private udearealer, haver, terrasser og altaner
I Lokalplan 133 og den dertilhørende Designmanual for Irmabyen kan du læse om de fastsatte regler for Irmabyens anvendelse og udformning.
Rødovre Kommune og G/F Irmabyen har godkendt, at hække som udgangspunkt må være op til 1,7 m. Imidlertid kan andre bestemmelser gøre sig gældende i ejerforeningerne Orangerihaven, Terrassehaven, Mokkahusene, Udsigtsparken, Parkkanten og andelsforeningen Stempelhusene. Sørg derfor altid for at rådføre dig med din egen ejer- eller andelsforening.
Du skal ansøge om tilladelse til opsætning af markise, stakit eller anden permanent anordning hos Rødovre Kommune. Når du har modtaget din tilladelse skal du orientere G/F Irmabyen om dine planer ved at sende en mail til kontakt@gfirmabyen.dk.
Fællesarealer og grønne områder i Irmabyen
Hvis du eller en bekendt ønsker at anvende Irmabyens fællesområder i forbindelse med salg af produkter f.eks. fra en foodtruck, kaffevogn eller anden form for bod, skal der indhentes tilladelse fra G/F Irmabyen. Dette gøres ved at sende en mail til kontakt@gfirmabyen.dk med oplysninger om, hvad der sælges og hvornår.
Hvis du ønsker at anvende fællesarealerne til et arrangement, f.eks. afholdelse af en koncert, fejring af en mærkedag mv. skal du indhente tilladelse ved at sende en mail til kontakt@gfirmabyen.dk
GF Irmabyens bestyrelse vil på det kraftigste opfordre til, at ikke lade sin hund tisse eller andre efterladenskaber ved/I de spiselige bede, som bl.a. de bede vi har ved kaffetårnet.
De bede er til alle mennesker her i Irmabyen, ikke til din hund!
Øvrige spørgsmål
Der findes to hjertestartere i Irmabyen. Den ene sidder på Kaffetårnet, i retning mod fabeldyrene og søen mens den anden sidder på væggen ned til Udsigtsparkens parkeringskælder på Kaffevej 31. Gå en tur og se hvor de er, så du ikke skal lede, hvis du skulle for brug for en.
Hvis du ønsker at få et 30 minutters kursus i anvendelsen af hjertestarterne, så saml fem naboer og tilmeld jer på hjerteforeningen.dk/givliv. Det er ganske gratis.
Rundt omkring i Irmabyen er der etableret fælles affaldsøer med nedgravede affaldsbeholdere. Her kan du aflevere restaffald, madaffald, papir, pap, glas og metal.
Til andet og større affald ligger der flere fælles affaldsgårde i Irmabyen, hvor du kan aflevere haveaffald, småt brændbart, mindre møbler, elektronik og farligt affald. For at sikre, at affaldsgårdene kun anvendes af Irmabyens beboere er de aflåste. Mod et depositum på kr. 300 kan du få udleveret en nøgle. Send en mail til kontakt@irmabyen.dk, hvis du er interesseret.
Øvrigt affald kan afleveres på Rødovre Genbrugsplads, Valhøjs Allé 182.
Hvis du ønsker dine egne affaldsbeholdere, skal de opbevares på egen grund, hvilket vil sige, at de f.eks. ikke må placeres ude på fortovet.
Du kan læse mere om affaldssortering og -håndtering på Rødovre Kommunes hjemmeside.
HOFOR sender som regel fysiske breve ud til ejendommene, som berøres af afbrydelsen. De sender som oftest også en mail til grundejerforeningen, som så sender beskeden videre via Facebook-siden og her på hjemmesiden. Du kan også tilmelde dig HOFOR’s sms- og e-mail-service.
Hvis du har fået udleveret en nøgle til affaldsgården, bedes du lave en aftale med G/F Irmabyen om tilbageaflevering af nøglen. Her får du selvfølgelig dit depositum retur.
Beboere i Orangerihaven, Terrassehaven, Udsigtsparken, Parkkanten og Mokkahusene skal orientere bebyggelsens ejerforening om fraflytningen, mens beboere i Stempelhusene skal orientere deres andelsforening.
Beboere i Skiferhusene, Kobberhusene, Espehaven, Baristarækkerne, Plantagerækkerne, Bønnehusene, Kløverhaven samt Bryggerhusene skal orientere Vest Administration via info@vestadm.com, så de nye ejere fremover modtager breve og mails vedrørende G/F Irmabyen.